Koolhydraatarm onderweg

Koolhydraatarm eten om mee te nemen

Vaak krijg ik de vraag wat ik eet als ik onderweg ben, aangezien ik geen brood eet. We hebben allemaal geleerd om thuis onze boterhammetjes te smeren en deze mee te nemen, of om onderweg even ergens een broodje te kopen. Voor mij was dit in het begin van mijn koolhydraatarme leefstijl ook wel even wennen, maar ik heb mezelf aangeleerd om altijd goed voorbereid op pad te gaan.

Mensen die op een consistente manier bezig zijn met hun lichaam bereiden hun eten voor. Sporters bijvoorbeeld, prepareren eten om de juiste voedingsstoffen op het juiste tijdstip binnen te krijgen. Anderen, die een dieet volgen, voor gezondheids- of cosmetische redenen, zullen dat ook moeten doen. Feit is dat als je je lichamelijke gesteldheid laat afhangen van wat de “wereld” je voorschoteld, je ook desbetreffende resultaten krijgt.

Maar gelukkig is het heel makkelijk, en het duurt niet lang voordat je er aan gewend bent.

Soms kan je heel goed even ergens iets koolhydraatarms kopen, maar niet altijd. Daarom zorg ik altijd graag voor voldoende en goed eten. Op deze manier weet ik precies wat ik eet en vermijd ik onnodige hongermomenten, aangezien honger lijden absoluut niet nodig is met een koolhydraatarme eetstijl. Een bijkomend voordeel van je eten van huis meenemen is dat het ook nog eens veel goedkoper is.

Koolhydraatarme hapjes voor onder weg?

Je kunt eigenlijk alles wat onder koolhydraatarme voeding valt thuis klaarmaken en meenemen voor onderweg, net als dat je het gewend was met je boterhammen. Let erop dat je het goed verpakt, bijvoorbeeld in een tupperware of zilverfolie, en zorg dat vlees en vis niet al te lang ongekoeld blijven.

Hier wat tips:

  • Stukjes worst en kaas
  • Nootjes
  • Salade
  • Wrap van omelet met hummus en gerookte kipfilet
  • Wrap van sla met kruidenkaas en gerookte zalm

Wees creatief en eet lekker!