Koolhydraatarm paasontbijt

eieren bij het paasontbijt

Het paasweekend komt eraan! Ik vind het altijd erg leuk en gezellig om wat extra aandacht te besteden aan een lekker uitgebreid paasontbijt. Het fijne aan een paasontbijt is dat de eieren hier natuurlijk niet kunnen ontbreken. Het perfecte voedingsmiddel in een koolhydraatarme eetstijl.

Hieronder deel ik nog wat simpele tips die je kunt gebruiken als aanvulling voor een lekker koolhydraatarm paasontbijt.

Gevulde cherrytomaatjes:

  • Rooster de pijnboompitjes en meng deze door de kruidenkaas
  • Hol de tomaatjes uit en vul deze met de kruidenkaas

Komkommerschijfjes met salade:

  • Gebruik de komkommerschijfjes als cracker vervanger en beleg deze bijvoorbeeld met zalm of tonijnsalade

Gevulde omelet:

  • Bak de spekjes met wat klein gesneden groente
  • Klop 4 eieren met een scheutje slagroom en wat peper en zout op
  • Schenk het eimengsel bij de spekjes en groente en laat rustig garen op laag vuur met de deksel erop

Gevulde eieren:

  • Kook de eieren
  • Snij de eieren in de lengte doormidden en haal het eigeel eruit
  • Mix het eigeel met wat mayonaise, ketchup en kruiden naar smaak(ik gebruik peper, zout en basilicum)
  • Vul de eiwitten weer met het eigeel

Bananenpannenkoekjes met kaneel:

  • Prak 2 rijpe bananen
  • Klop 4 eieren op en meng deze met de geprakte bananen
  • Op laag vuur bakken en voorzichtig omdraaienMisverstanden

Fijn paasontbijt!