Low Carb salade

Heerlijke koolhydraatarme salade

Mijn favoriete maaltijd is een grote salade. Ik hou van salades met vulling. Vulling die smaakvol is en die ervoor zorgt dat ik goede voedingsstoffen binnen krijg. Goed gevulde maaltijdsalades zorgen voor verzadiging en geven je energie om goed te kunnen functioneren.

Een maaltijdsalade is makkelijk en snel te bereiden en je kunt het volledig naar eigen smaak bereiden. Je kunt ‘m meenemen of gewoon lekker thuis eten. Als lunch, als avondeten of zelfs als ontbijt. Wees creatief en maak je salade lekker!

Salade tips

Hier wat tips van ingrediënten die ik zoal gebruik om te variëren met de inhoud van mijn maaltijdsalades:

  • Sla: Spinazie, rucola, veldsla etc.
  • Kaas: Mozzarella, feta, geitenkaas
  • Vlees of vis: Zalm, kipfilet, garnalen
  • Komkommer
  • Tomaat
  • Paprika
  • Champignons
  • Olijven
  • Noten & zaden: Walnoten, pijnboom- zonnebloem- pompoenpitten
  • Verse kruiden: Basilicum, bieslook, koriander

Om het af te maken nog wat peper, zout en een lekkere koud geperste olijfolie!

Het eindresultaat ziet er altijd prachtig uit, is heerlijk smaakvol, is Low Carb en zit vol met goede voedingsstoffen!

Eet smakelijk!