Simpel koolhydraatarm eten

simpel koolhydraatarm eten

Regelmatig word ik geconfronteerd met vele misverstanden over een koolhydraatarme eetstijl. Eerder heb ik hier al een blog over geschreven: “misverstanden over koolhydraatarm eten”.

In dit blog wil ik iets meer in gaan op het idee dat koolhydraatarm eten zo lastig is en zoveel tijd kost.

Alle nieuwe dingen in het leven vergen in eerste instantie wat extra aandacht. We moeten er aan wennen en het moet nog een gewoonte worden.
Als je koolhydraatarm gaat eten is het een kwestie van omdenken en ideeën met betrekking tot oude eetgewoontes loslaten. Het hoeft absoluut niet ingewikkeld te zijn en heel veel tijd te kosten. Naar mijn ervaring is mijn manier van koken en eten eigenlijk alleen maar simpeler en sneller geworden sinds ik koolhydraatarm eet.
Zelf hou ik mijn basismaaltijden graag simpel. Ik zorg wel altijd voor goede en verse producten.

Hier geef ik je een paar voorbeelden uit mijn simpele koolhydraatarme eetstijl om je te laten zien dat de basis van een koolhydraatarme eetstijl simpel, snel en voedzaam kan zijn.

Mijn ontbijt en/of lunch:

Griekse yoghurt met walnoten (soms ook met een klein stukje fruit) of
2 gebakken eieren met spek of
Groente omelet of
Salade (met vlees,vis of kaas) of
Mozzarella met tomaat

Mijn avondmaaltijd:

Een grote hoeveelheid groente met een stukje vlees, vis, kaas of ei. (soms met een sausje)
(Roerbakken, koken, grillen of als ovenschotel)

Mijn snacks:

Olijven
Stukje kaas of worst
Nootjes
Eitje
Komkommer en paprika met yoghurt dip of hummus